Viața în pași de dans

Trupul și sufletul au nevoie de o stare bună de sănătate care se poate regăsi cu antidotul potrivit: dansul.

Starea emoțională are de câștigat în urma dansului. În primul rând, muzica binedispune, iar în al doilea rând, fiind o activitate cardiovasculară, contribuie la eliminarea toxinelor. “Mișcarea, mersul activ, alergarea ușoară sau dansul stimuleaza sistemul cardiovascular, prin transpirație se elimină toxinele, iar starea generală de spirit și memoria se îmbunătățesc“, declară Lygia Alexandrescu, consultant nutriție.

Tot ce trebuie este muzica și spațiul în care să te “desfășori“. Este necesar ca mișcările să fie “legate”, fără pauze mari și să solicite suficient de mult corpul pentru a determina creșterea ritmului cardiac. Dansul poate fi practicat de toate vârstele iar într-o oră de dans practicată zilnic se pot arde aproximativ 400-500 de calorii!
Practicând dansul pe termen lung, se poate ajunge la o siluetă de invidiat și o sănătate de fier.
Muzica și dansul pot fi folosite și ca surse de energie. Muzica transmite o paletă variată de stări. Ea poate fi atât un pansament, cât și o modalitate de obiectivare a unor trăiri exuberante. Lasă-te în voia dansului, pătrunde în universul fascinant al muzicii, pierde-te în pași de dans.
Îți mai amintești ultima dată când muzica ți-a umplut sufletul și te-a ridicat din căderea în care te cufundaseși și emoția ajunsă la lacrimi la auzul unor intrumente al căror sunet părea că vine din altă lume?
Calea terapiei prin dans este precum o călătorie pe care o facem pentru a ne descoperi pe noi înșine, în acest mod explorând propriul corp, propriile gesturi, precum și calităţile mișcărilor exercitate. Este o călătorie înspre descoperirea propriului stil, capacitatea noastră de exprimare prin dans, cine suntem noi, punctele noastre puternice, nesiguranţele, conflictele dinlăuntrul nostru.
Dansul îţi curăţă mintea, e o descărcare, te ajută să te rupi de lumea cotidiană, să uiţi de orice problemă şi, nu în ultimul rând, te învaţă să îţi cunoşti şi să îţi iubeşti trupul“, spune Dumitru Burtescu, un coregraf cu studii de psihologie din Bucureşti.
Întotdeauna mi-a plăcut tango-ul, de pe margine îl percepeam ca un dans foarte senzual și elegant și tocmai de asta în vara anului trecut mi-am zis că e timpul să mă apuc de cursuri, să las la o parte frica că ceilalți vor observa că nu știu aproape deloc să dansez, că mi-e greu să ma las condusă în dans tocmai din frica de a nu greși pașii.
Mi-am luat inima în dinți, am pus mâna pe telefon, am aflat detaliile necesare și următorul lucru a fost să merg la o seară de tango – Milonga. Am cunoscut oameni interesanti, pasionati de tango, care efectiv simteau dansul, deveneau una cu el. Am mers la un festival de tango, am frecventat serile de dans cu muzică de tango unde am redescoperit politețea, respectul pentru partenerul/a de dans, începeam să mă redescopăr pe mine insămi.
Tango-ul îți pune inima în miscare, accelerandu-ți pulsul, îți tonifică muschii și te scapă de durerile de spate, de durerile articulare și de circa 250 de calorii in 30 de minute.
De câteva luni încoace m-am apucat de cursuri de dansuri latino (salsa, bachata si merengue). Aici am intrat într-un cu totul alt univers, plin de energie, cu oameni cu personalități diferite dar toți la fel de joviali.

Salsa este un dans senzual care arată foarte bine deoarece implică mișcări fluide din șolduri, pași complicați și bucuria muzicii. Este recomandat pentru suplețea bazinului, întărirea gambelor și reducerea tensiunii musculare. În plus, îmbunătățește rezistența fizica, te ajută să slabești, te eliberează de stres, elimină toxinele prin transpirație, scade tensiunea arterială, îmbunătățește nivelurile de colesterol și cu timpul îți îmbunătățește ritmul cardiac. Lecțiile de salsa reprezintă cea mai eficientă și intensă formă de aerobic, deoarece îți lucrează mușchii bratelor, ai picioarelor și ai spatelui, arzând în tot acest timp un număr impresionanat de calorii – peste 420 de calorii într-o oră.

De curând am fost împreună cu grupul din universul latino la mare, unde am petrecut o săptămână cu cate 4 ore de seminarii de dans în fiecare zi, cu profesori de talie internațională și petreceri în fiecare seară, cu animații de grup, salsa, bachata, zouk, kizomba și multă voie bună. La seminarii am descoperit o nouă formă de dans: zouk combinat cu contact improvisation, o joacă între cei doi parteneri, care petrec minute bune în liniște, cu ochii închiși și încearcă să stabilească o conexiune, apoi găsesc un punct de contact și incearcă să se exprime liber prin diverse mișcări care le vin natural, păstrând conexiunea dintre ei, o metodă de relaxare excelentă.

Încă nu te-am convins să te apuci de dans? Iată câteva argumente care să te facă să te mai gândești:
– prin mișcarea pe care o presupune dansul îți poti crește abilitatea de a exprima stări, atitudini, idei, de a stabili cu ușurintă relații interpersonale, de a debloca anumite blocaje emoționale;
îţi îmbunătățești circulația și îți tonifici mușchii prin implicarea sistematică a grupelor de mușchi. Pentru că lucrează toate grupele de muşchi, prin dans se pot arde mai multe calorii decât prin înot, ciclism, jogging;
– obții un tonus psihic excelent, te eliberezi de tensiunile acumulate;
scapi de kilogramele în plus;
– dansul îmbunătăţeşte coordonarea şi improvizaţia, ajută la stăpânirea unor tehnici de respiraţie, corectează postura, creşte încrederea de sine, ajută în construirea unei bune imagini asupra propriului corp;
– dansul înseamnă bună dispoziție, restabilirea echilibrului și a armoniei.

Sursa foto: fitnesshealthzone.com; stilfeminin.ro; zf.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *