De ce nu am voie?

Pentru oricine, dieta reprezintă o perioadă dificilă şi plină de compromisuri. Corpul nostru preia funcţia de conducere şi credem că o să dureze la nesfârşit. Însă, atunci când ne furişăm în bucătărie în plină noapte pentru o bucăţică de ciocolată, nu ne gândim cum anume stricăm tot planul. Poate dacă am avea o hologramă care să ne arate drumul exact prin care trece întreg organismul nostru, cu siguranţă am avea atenţia mai sporită.

Astăzi vom vorbi despre motivele pentru care nu avem voie anumite lucruri în timpul dietei; data viitoare când cineva vă mai întreabă „de ce nu am voie?”, o să ştiţi exact ce să răspundeţi.

1. De ce nu am voie prăjeli? Atunci când găteşti astfel, din cauza uleiului încins şi a anumitor elemente din produse (precum amidonul din cartofi sau grăsimea din carne), apar anumite substanţe periculoase, numite acrilamide, care pot deveni cancerigene pentru organism. Mai mult, cercetătorii britanici au constatat că o porţie de mâncare prăjită poate conţine de 500 de ori mai multă acrilamida decât este permisă de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii prin limita maximă de siguranţă.

2. De ce nu am voie dieta altei persoane? Fiecare persoană este unică, astfel încât organismul reacţionează diferit de fiecare dată; chiar de fiecare dată. Dacă cineva a reuşit să slăbească mâncând numai ouă, e posibil la tine să nu funcţioneze din simplul fapt că ficatul tău nu le acceptă. De aceea, înainte de orice încercare de a slăbi, fă-ţi analizeze şi mergi la nutriţionist. El va şti la ce anume va reacţiona corpul tău, astfel că dieta şi sportul chiar vor da rezultate. Să fim serioşi, ai merge la o petrecere în rochia altcuiva, care îţi provoacă alergii şi mâncărimi? Aşa trebuie privită şi dieta împrumutată.

3. De ce nu am voie să mănânc după ora 8? Aici nu trebuie să fie o oră exactă, cert e că nu ai voie să mănânci cu patru ore înainte de culcare. Corpul devine mai leneş în partea a doua a zilei şi digestia asemenea, deci nu veţi reuşi să ardeţi calorii, ci doar să „depuneţi” ceea ce mâncaţi fără moderaţie către seară. Este ca şi cum aţi încerca să jonglaţi cu portocale atunci când mai aveţi puţin şi adormiţi: portocalele scăpate pe jos se vor „aşeza” direct pe coapse.

4. De ce nu am voie să merg la fitness? Da, sportul este cel mai bun aliat în lupta cu greutatea, însă nu în prima parte a dietei. În această perioadă, regimul este mai dificil întrucât organismul abia se acomodează cu noul ritm. Astfel, la sala de forţă nu veţi face decât să vă creşteţi masa musculară, dându-vă impresia că aveţi corpul umflat, iar asta nu va face decât să vă epuizeze. Deci, alege să mergi la aerobic, la înnot sau la alergat şi lasă fitness-ul pentru mai târziu, atunci când vei face sport pentru întreţinere.

5. De ce nu am voie să mănânc rar? Specialiştii susţin sus şi tare că nu avem voie să luăm o pauză mai mare de trei ore între mese. Aşadar, este o prostie să ne închipuim că e bine să mâncăm cât mai rar sau, chiar mai mult, să ne înfometăm. Mesele principale trebuie luate la timp, după cum bine ştiţi. Între ele, gustările trebuie să conţină produse uşoare, precum iaurt, fructe sau cereale. Dacă vă veţi înfometa, veţi fi mereu urmăriţi de o senzaţie nebunească de foame şi nu veţi putea fi concentraţi la treburile de zi cu zi. Mai mult, stomacul vostru va mesteca în gol, urmând chiar o afecţiune serioasă, iar voi veţi fi tentaţi să apelaţi la produsele interzise, gândind „decât să mor de foame, mai bine mănânc orice”.

Astfel, când vă propuneţi să urmaţi o dietă, gândiţi-vă bine la paşii de mai sus. Chiar mai mult, stabiliţi-vă ca obiectiv „moderaţia şi nu restricţiile exagerate îmi fac zilele mai uşoare” şi veţi vedea că totul va deveni mult mai uşor. Succes!

Sursă foto:

1. economicmang.licee.edu.ro

2. ghidulpacientului.ro

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *